Què és?
Com és?
Què s'hi fa?
Com es fa?
Qui ho fa?
Quan es fa?
ÍNDEX
1. Qui som
2. Quins serveis oferim
3. Quins compromisos adoptem
. DRETS DE L'USUARI
. OBLIGACIONS DE L'USUARI
4. Com mesurem els compromisos
5. Com gestionem les queixes i suggeriments
6. Normativa aplicable
7. Mitjans per adreçar-se i comunicar-se amb l'entitat
1. Qui som
Des de 1994 el centre de dia Jardinets, ubicat en una planta baixa amb jardí, amb façana a c./Tarragona nº17 i Mn. Luis Pañella, està destinat a acollir aquelles persones que per algun motiu necessiten una atenció continuada.
El centre de dia compta amb personal especialitzat educadora social, psicòloga, infermera, gerocultores, podòleg, cuinera, que garanteix una atenció individualitzada depenent de les necessitats de cada persona, suplint així a la família per tal que tots els seus membres puguin mantenir la seva activitat i mantenir al mateix temps la unitat familiar.
Durant la seva estada al centre de dia l'usuari anirà alternant les estones de convivència, activitat, atenció personal, temps lliure, de manera que es cobreixin totes les seves necessitats: psíquiques físiques, psicosocials o afectives.
El centre de dia Jardinets disposa d'espais adequats a les activitats que al llarg del dia es porten a terme: sales de treball, sala de descans, menjador, banys, cuina i jardí.
Condicions d'accés al servei
Les persones poden esdevenir usuàries del servei amb plaça privada o amb plaça pública.
Privada: La persones es fan càrrec de la quota mensual.
Pública: Les persones han de tenir un grau de dependència I, II o III. La persona abona un preu públic en funció dels seus ingressos.
2. Quins serveis oferim
El Centre de dia Jardinets té un horari de 9 a 19h, de dilluns a dissabte. Festius tancat. Ofereix els serveis necessaris per garantir un/a correcte/a:
• Manutenció
• Acolliment i convivència
• Atenció a les activitats de la vida diària
• Recuperació d'hàbits d'autonomia
• Higiene personal
• Suport funcional i social
• Atenció familiar
• Assistència sanitària
• Programa de treball personalitzat
Serveis inclosos
• Infermeria. Controls de les constants vitals personals dos cops a la setmana. Gestió de la medicació.
• Fisioteràpia. Sessions per mantenir o millorar el nivell d'autonomia i proporcionar el suport necessari en la mobilitat. Detectar canvis significatius en l'estat de dependència.
• Psicologia. Sessions per mantenir les capacitats cognitives conservades per mitjà de l'estimulació cognitiva. Programa de treball personalitzat.
• Educació Social. Activitats de dinamització sociocultural per facilitar les relacions i comunicació interpersonals.
• Cuina Pròpia. Servei d'esmorzars, dinars i berenars, segons necessitats personals. Es realitzen les diferents dietes: hiposòdica, hipolipemiant, diabètica, astringent, triturada supervisades per la RHS
• Suport a les AVD. Les gerocultores fan el suport necessari en l'alimentació, la hidratació, suport en les necessitats del wc, suport en higienes i dutxes.
Serveis Opcionals
• Podologia. El centre de dia disposa de visita podològica mensualment
• Perruqueria. El centre de dia disposa del servei de Perruqueria, una perruquera especialitzada en serveis amb persones grans.
• Servei de transport adaptat. El centre de dia disposa d'un llistat d'empreses de serveis de transport adaptat extern per facilitar la gestió a la família que així ho sol·liciten.
• Manutenció domiciliària. Menús per endur-se a casa a demanda dels usuaris i les seves famílies.
• Premsa diària. Diaris i revistes a l'abast de tothom.
3. Quins compromisos adoptem
DRETS DE L'USUARI
Tot usuari té dret a la informació; a rebre voluntàriament el servei social que correspongui, a la intimitat personal; a la continuïtat de les condicions contractades, llevat les variables previstes en aquest reglament; a la tutela davant les Autoritats Públiques i a no ser discriminat per raó de sexe, raça, ideologia política, religiosa, filosòfica, així com tots aquells reconeguts per les lleis vigents, en especial els drets que reconeixen els articles 8, 9, 10 i 12 de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials.
a) L'usuari serà tractat per part de tot el personal de l'establiment amb absoluta consideració.
b) L'exercici de la llibertat individual per a ingressar i romandre a l'establiment i per a sortir-ne, sens perjudici del que estableix la legislació vigent respecte als menors d'edat, les persones incapacitades i les persones sotmeses a mesures judicials d'internament.
c) L'usuari té dret a conèixer el reglament intern del servei, i també els drets i els deures, que s'han d'explicar de manera entenedora i accessible.
d) L'usuari té dret a rebre una atenció personalitzada d'acord amb llurs necessitats específiques.
e) L'usuari té dret a accedir a l'atenció social, sanitària, farmacèutica, psicològica, educativa i cultural i, en general, a l'atenció de totes les necessitats personals, per a aconseguir un desenvolupament personal adequat, en condicions d'igualtat respecte a l'atenció que reben els altres ciutadans.
f) L'usuari té dret a comunicar i rebre lliurement informació per qualsevol mitjà de difusió de manera accessible.
g) L'usuari té dret a el secret de les comunicacions, llevat que es dicti una resolució judicial que el suspengui.
h) L'usuari té dret a la intimitat i la privacitat en les accions de la vida quotidiana, dret que ha d'ésser recollit pels protocols d'actuació i d'intervenció del personal del servei.
i) L'usuari té dret a considerar com a domicili l'establiment residencial on viuen i mantenir la relació amb l'entorn familiar, convivencial i social, tot respectant les formes de vida actuals.
j) L'usuari té dret a participar en la presa de decisions del centre que els afectin individualment o col·lectivament per mitjà del que estableix la normativa i el reglament de règim intern, i associar-se per a afavorir la participació.
k) L'usuari té dret a accedir a un sistema intern de recepció, seguiment i resolució de suggeriments i queixes.
l) L'usuari té dret a tenir objectes personals significatius per a personalitzar l'entorn on viuen, sempre que respectin els drets de les altres persones.
m) L'usuari té dret a exercir lliurement els drets polítics, respectant el funcionament normal de l'establiment i la llibertat de les altres persones.
n) L'usuari té dret a exercir la pràctica religiosa, respectant el funcionament normal de l'establiment i la llibertat de les altres persones.
o) L'usuari té dret a obtenir facilitats per a fer la declaració de voluntats anticipades, d'acord amb la legislació vigent.
p) L'usuari té dret a rebre de manera continuada la prestació dels serveis i les prestacions econòmiques i tecnològiques en les condicions que s'estableixin per reglament.
q) L'usuari té dret a no ésser sotmès a cap mena d'immobilització o restricció de la capacitat física o intel·lectual per mitjans mecànics o farmacològics sense prescripció facultativa i supervisió, llevat que hi hagi un perill imminent per a la seguretat física dels usuaris o de terceres persones. En aquest darrer cas, les actuacions s'han de justificar documentalment, han de constar en l'expedient de l'usuari o usuària i s'han de comunicar al Ministeri Fiscal, d'acord amb el que estableix la legislació.
r) L'usuari té dret a conèixer el cost dels serveis que reben i, si escau, conèixer la contraprestació de l'usuari o usuària.
s) El centre té a la disposició dels clients, familiars, responsables o representants, uns fulls de reclamacions.
OBLIGACIONS DE L'USUARI
a) L'usuari i la persona responsable són obligats a facilitar la percepció del servei i en especial a :
1) Respectar i facilitar la convivència.
2) Complir allò disposat en el present Reglament de Règim Intern i en el terminis del contracte subscrit.
3) Abonar puntualment el preu pactat.
b) En quant a les sortides i absències, haurà de comunicar-les amb suficient antelació.
c) Incompliment de les obligacions: L'incompliment per part de l'usuari i de la persona responsable de les obligacions en l'article anterior podrà suposar la resolució del contracte i per tant l'acabament de la prestació de serveis, i fent-ho saber al Servei d'Inspecció i Registre de la Secretaria General del Departament de Benestar i Família.
d) Queda prohibit fumar en .totes les instal·lacions del centre.
e) Serà també causa de suspensió de la prestació del servei:
1) Pertorbació del normal funcionament del centre per part de l'usuari o de la persona responsable del mateix.
2) Ebrietat habitual o drogoaddicció.
3) La desídia i abandonament de la seva higiene personal, negant-se a rebre l'assistència del personal del centre.
4) L'intent o assajament sexual o d'altre tipus a qualsevol usuari o personal del centre.
5) Quan l'estat psíquic de l'usuari impedeixi la normal convivència i requereixi a judici del responsable sanitari del centre el seu trasllat a un centre especialitzat.
6) Mals tractes al personal o als clients.
• Els usuaris o familiars d'aquell usuari que cesi en aquest caràcter (per qualsevol causa), hauran de retirar del centre tota la roba, objectes personals i béns de qualsevol tipus, en l'improrrogable termini de 7 dies següents a la baixa, llevat cas de força major, entenent-se que en cas contrari, el centre podrà fer l'ús que estimi pertinent dels béns abans esmentats.
4. Com mesurem els compromisos
1. A través d'auditories internes mitjançant indicadors de qualitat.
• Nombre de formacions l'any per categoria professional.
• Accions formatives per categoria professional.
• Nombre de reunions d'equip per a la reducció i eliminació de contencions mecàniques durant l'any.
• Nombre d' activitats programades per nivells d'autonomia durant l'any.
• Nombre de queixes i suggeriments l'any.
• Nombre de contencions mecàniques l'any.
• Nombre d' úlceres per pressió l'any.
• Nombre de caigudes l'any.
• Nombre de baixes voluntàries d'usuaris l'any.
• Percentatge d'ocupació l'any.
Veure l'Annex II. Indicadors de qualitat
2. A través de l'enquesta de satisfacció dels usuaris i familiars.
• Resultats d'enquestes de mesura de la satisfacció i millora dels usuaris del servei. Nivell de satisfacció (de l'1 al 5, considerant l'1 com el nivell més baix de satisfacció i el 5, el de major nivell de satisfacció).
• Relació dels suggeriments i propostes de millora (tant de familiars com d'usuaris) i les accions de millora de qualitat i innovació conseqüents implantades al servei.
• Relació de les queixes (tant de familiars com d'usuaris) relatives al servei i les accions correctores conseqüents realitzades .
Veure l'Annex I. Enquesta del grau de satisfacció
5. Com gestionem les queixes i suggeriments
Les persones usuàries i famílies estan informades mitjançant el tauler d'anuncis, que el centre de dia disposa fulls de reclamació/queixes i suggeriments.
Les reclamacions podran efectuar-se a través de la persona responsable del Centre o mitjançant els fulls oficials de reclamació que el Centre disposa a tal efecte.
Per altres observacions, els recordem que tenen a la seva disposició una bústia de queixes i suggeriments.
6. Normativa aplicable
LLEI 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials
• L'entitat es compromet a seguir els objectius establerts en aquesta llei per garantir la prestació de serveis socials de qualitat i accessibles a la comunitat.
7. Mitjans per adreçar-se i comunicar-se amb el Centre de Dia Jardinets
Si ho desitgeu podeu trucar al telèfon que figura tot seguit per concertar una entrevista en la que us ampliarem la informació:
93-337-74-97
o enviant un correu electrònic a:
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.
o consultar les nostres pàgines
www.jardinets.org http://cdjardinets.blogspot.com/ https://www.instagram.com/jardinets1994/
Teniu també la possibilitat de fer-nos una visita presencial a:
c//Tarragona, 17 baixos 08901 L'Hospitalet
Demaneu cita prèvia amb la persona responsable: LÍDIA BLAYA